Kiviniemen
Laituriyhdistys

SATAMAOHJEISTUS

Satamaohjeistuksen soveltamisalue on Kiviniemen Laituriyhdistys ry:n vuokraama Kiviniemen matkailuvenesatama-alue Oulun kaupungilta, aikaisemmin Haukiputaan kunta.

Kiviniemen Laituriyhdistys ry on veneilyn edistämistä sekä satama- ja telakkatoimintaa harjoittava yleishyödyllinen yhdistys, jonka toiminta-alue on Kellon Kiviniemen satama-alue. Satama-alue on vuokrattu yhdistyksen käyttöön Oulun kaupungilta, aikaisemmin Haukiputaan kunnalta.

Kiviniemen Laituriyhdistys ry toimii sääntöjensä mukaisesti voittoa tavoittelematta. Hoitaen satama-aluetta, laituripaikkoja ja muita veneilyyn liittyviä asioita, mitä satama-alueella harjoitetaan tai järjestetään ja mikä parantavat veneilyä sekä lisäävät sen turvallisuutta.

Sataman venepaikat luovutetaan varausjärjestyksessä. Etuoikeus on Haukiputaan- ja Kellon suuralueilla asuvalla, paikallisilla seuroilla ja yhdistyksillä. Yhdistyksen johtokunta voi kuitenkin harkintansa mukaan päättää vapaana olevien laituri- ja venepaikkojen käytöstä. Vapaat paikat palautuvat Kiviniemen Laituriyhdistys ry:lle.

Yhdistyksen syyskokous päättää vuosittain perittävien maksujen suuruudesta kustannustarpeen mukaan. Määrätyt maksut tulee suorittaa määräpäivään mennessä, muutoin varattu paikka katsotaan vapautuneeksi ja edelleen vuokrattavaksi. Mikäli laituripaikan haltija on maksanut etukäteen laiturimaksuja ja luopuu paikastaan ennen kuin varausmaksut on käytetty, tulee hänelle palauttaa jäljellä olevat varat. Force Major tilanteessa varausmaksuja ei kuitenkaan palauteta, vaan olemassa olevat varat suunnataan sataman palauttamiseksi käyttökuntoon.